Dejavnosti živčno-čutilnega sistema – zaznavanje in mišljenje – so rezultat sodelovanja kozmičnih sil mišljenja in zemeljskih snovi, ki jih dobivamo iz hrane, ki jo zaužijemo. Od vseh snovi, ki jih zaužijemo, so prave zemeljske snovi kristalizirane snovi v obliki mineralov in mineralnih soli. Te trdne snovi se raztopijo, ko vstopijo v naše telo, in se nadalje preobrazijo v prehodu skozi ritmični sistem, dokler ne dosežejo njihovega končnega cilja – živčnega sistema – kjer v stanju toplotnega etra omogočajo dejavnosti zaznavanja in mišljenja.
Uvodno branje:
Med zelo popularnimi prepričanji, ki izvirajo iz materialističnih razlag možganskih dejavnosti, je, da so naše misli, občutja in impulzi volje rezultat fizioloških in kemičnih procesov, ki se neprestano odvijajo v možganih zaradi priliva množice spodbud preko milijonov živčnih celic. Tako mnenje je podobno naslednjemu pristopu: recimo, da nekdo "hodi po blatni poti in pušča stopinje v blatu, katere nekdo drug poskuša kasneje pojasniti. Kako jih ta oseba razloži? Tako, da reče, da obstajajo v globini zemlje sile, ki vibrirajo gor in dol ter s tem oblikujejo stopinje. Vendar pa stopinje nikakor nimajo vzroka v omenjenih silah, ampak jih je naredil človek, ki se je tam sprehajal. Danes fiziologi razlagajo, da tisto, kar se dogaja v možganih, ustvarjajo možgani. V živčnem sistemu dejansko obstaja nekaj, kar ustreza vsaki misli in ideji, vsakemu občutku, vendar je duša tista, ki jih vtiskuje v možgane. Tako kot moje stopinje ustrezajo poti, kjer sem hodil, tako je v možganih nekaj, kar se ujema z vsakim vtisom, s katerim se sreča duša. Zemlja nikakor ni organ moje hoje, mojih stopinj – oziroma ni to, kar jih proizvaja – tako kot niso možgani organ za vse vrste miselnih procesov in predstavljanja. Jaz ne morem hoditi brez tal, kajti ne morem hoditi po zraku; jaz moram imeti tla, da lahko hodim. In zaradi istega razloga so potrebni možgani; ne zato, da bi proizvajali duševne vtise, ampak zato, ker duševni procesi potrebujejo trdno osnovo, na kateri se duševni vtisi odražajo v obdobju, ko človek živi v telesu med rojstvom in smrtjo." [1]
Možgane si lahko predstavljamo kot glasbeni inštrument, npr. kot koncertni klavir, ki mora biti izdelan iz pravih materialov in v skladu z zakoni akustike; prav tako mora biti v dobrem stanju in pravilno uglašen, da omogoča glasbeniku izvajati glasbo. Vendar pa ni klavir tisti, ki proizvaja glasbo, ampak je to glasbenik. Tako sta tudi človeška duša in duh tista, ki uporabljata možgane kot svoj instrument in ne obratno.
Potemtakem, "ko se zjutraj zbudimo in smo čez dan budni, tedaj psihično-duhovna aktivnost, ki pripada razmišljanju, deluje ves dan na možgane in zato možgani postanejo aparat, ki odseva. Vendar pa morajo možgani najprej biti tam; šele potem lahko duševno-duhovna dejavnost ustvarja v možganih male brazde ali, lahko bi tudi rekli, svoje zapiske in gravure." [2] To pomeni, da fizični obstoj živcev in čutil zagotavlja osnovo za duševno-duhovne dejavnosti zaznavanja in mišljenja.
Glavne dejavnosti, ki potekajo v živčno-čutilnem sistemu, so dejavnosti zaznavanja in mišljenja. V primeru zaznavanja je očitno, da nekaj iz zunanjega sveta makrokozmosa vstopi in deluje na človeško bitje, mikrokozmos. Nekaj zunanjega se vtisne v naš organizem, in zato v tem primeru govorimo o čutnih vtisih. Vzporedno s tem pa oblikujemo pojme o tem kar zaznavamo in jih povezujemo s primernimi zaznavami. To je dejavnost mišljenja. Kot vsi vemo, imajo ljudje različne sposobnosti glede na njihove miselne sposobnosti. To je posledica dejstva, da je naša sposobnost razmišljanja odvisna od narave duhovnih sil, ki vstopajo v našo glavo iz duhovnega sveta.
"Ko opazujemo človeka s fizičnega vidika vidimo njegovo glavo zgoraj zaprto, če pa ga opazujemo duhovno, vidimo glavo odprto. Ravno tam, kjer je v organizmu kost, lahko vstopi duh na najenostavnejši način in to počne v obliki žarkov. Kjer je lobanjski svod, se vidijo žarki podobni sončnim žarkom, ki se stekajo v človeka iz duhovnih svetov." [3] "Nešteto vrst in variacij možganskih dejavnosti izhaja iz dejstva, da možgani plavajo v duhovnem kozmosu in da njegove sile delujejo na možgane." [4]
Zaradi tega razloga "je pri človeku vse odvisno od dejstva, da ne prejema le hrano od Zemlje in se s tem prehranjuje; in da oskrbuje svoje dihanje z vsem tistim, kar obdaja Zemljo, to je iz zraka – dejansko samo zaradi zraka lahko živi in je sposoben postati bitje, ki zaznava in občuti – temveč tudi od tega, da v sebe sprejema sile iz vsega sveta in je zato razmišljujoče bitje in šele tako postane v resnici popolno človeško bitje. Človek mora biti nahranjen, mora biti sposoben dihati, ker ga to naredi za čuteče bitje, in mora iz vesolja sprejemati sile in moči, zaradi katerih postane bitje, ki razmišlja." [5]
Potemtakem lahko naravo kozmičnih sil, ki delujejo v naši glavi, opredelimo kot kozmične sile mišljenja.
V opisu KOZMIČNEGA RAZVOJA SNOVI vidimo, da je trdno stanje mineralnega kraljestva prišlo v obstoj zadnje od vseh drugih stanj fizičnih snovi, ki obstajajo v našem okolju. Mineralno kraljestvo se je izkristaliziralo iz prejšnjega tekočega stanja Zemlje na podoben način kot se sol izkristalizira iz vode. Vsi minerali imajo kristalno strukturo, tako kot jo ima namizna sol. Zaradi tega razloga se minerali imenujejo soli v starih alkimijskih tekstih in pogosto tudi v moderni duhovno-znanstveni literaturi. Zatorej se lahko v teh tekstih nadomesti beseda 'sol' z besedo 'mineral'.
Glavna lastnost trdne snovi je, da ima prirojeno obliko v primerjavi z vodo, ki prevzame obliko posode, ali s plinom, ki zapolni ves prostor, v katerem se nahaja. Seveda se lahko ta svojstvena oblika trdne snovi spremeni s pomočjo zunanjega vpliva, kot je vročina, ali eksplozija plina, ali morski valovi, ipd. Vseeno pa drži, da lahko kamen – v primerjavi s stalno spremenljivostjo in gibanjem vode in zraka – obdrži svojo obliko več tisoč let. Ta vztrajnost oblike snovi je značilna za element zemlje. Zatorej lahko zaključimo, da so minerali prave zemeljske snovi.
Zemeljska skorja je sestavljena iz mineralov, ki tvorijo podlago za obstoj rastlin. Le-te sprejemajo vase minerale in jih vgrajujejo v lastno zgradbo. "Korenina (rastline) je v zemlji in vsebuje veliko soli, zato ker so v zemlji soli. In korenina se s svojimi drobnimi koreninicami pritrjuje k zemlji in iz nje neprenehoma črpa soli. Torej je korenina tisti del rastline, ki je še posebej povezan z mineralnim kraljestvom zemlje, s solmi." [6]
Zato lahko zaključimo, da so zemeljske snovi v naši hrani minerali v obliki mineralnih soli – to je minerali in njihove spojine, ki so raztopljene v rastlinskem soku. "Za soli običajno velja, da so to zgolj dodatki, vendar pa imajo zelo pomembno vlogo v človeškem življenju. Najbolj običajna oblika soli je seveda kuhinjska sol, vendar pa vsa živila vsebujejo soli." [7] Dandanes je to vedenje postalo del splošne prehranske kulture; spremenili so se le izrazi. Zaključek sodobne prehranske znanosti je, da so "mineralne soli preproste anorganske kemične snovi, ki so potrebne v prehrani kot hranilo za vse žive organizme. Rastline po navadi dobijo svoje mineralne soli iz prsti, medtem ko jih živali in ljudje dobijo iz hrane. Mineralne soli, ki so potrebne v majhnih količinah, se imenujejo elementi v sledeh." [8] To pomeni, da smo sposobni uživanja mineralov neposredno iz mineralnega kraljestva v zelo majhnih količinah in to samo v primerih, ko so minerali takšne oblike, da se lahko raztopijo v vodi (kot je to v primeru kuhinjske soli). In tiste minerale, ki se ne raztopijo v vodi (npr. železo, baker, cink, itd.), dobimo s pomočjo rastlin oziroma živali. [9]
Vendar pa minerali in mineralne soli niso edine zemeljske snovi v naši hrani. Kot vemo, vsebuje hrana tudi beljakovine, maščobe in ogljikove hidrate. Te snovi se razgradijo v prebavnem traktu v aminokisline, maščobne kisline, glicerol in preproste sladkorje. Vse to so anorganske molekule, ki pripadajo zemeljskemu področju obstoja. Z drugimi besedami, to so mineralni deli tega, kar so bile pred tem žive snovi, ki so prišle v obstoj znotraj živih organizmov. [10] Te zemeljske snovi se vsrkajo v naš krvni in limfni obtok. Čeprav vse te anorganske molekule vsebujejo ogljik, kisik in vodik, je ogljik tisti element, ki jim podeli obliko. [11] To je razvidno, če pogledamo rezultat gorenja lesenih delov rastlin, ali celo tekočine, ki izvira iz rastlin (glej sliko).
Potemtakem lahko poleg soli in elementov v sledeh izpostavimo ogljik kot ključno zemeljsko snov v naši hrani. Preko njegove izjemne sposobnosti oblikovanja omogoča ogljik tvorbo velike množice kemičnih spojin, ki so prisotne v rastlinski hrani – ne le beljakovin, maščob in ogljikovih hidratov, temveč tudi tako imenovanih fitokemikalij.
Pravzaprav, če pogledamo na dvojen Razvoj zemeljskih in kozmičnih snovi, potem bi moralo biti očitno, da vse snovi, ki jih vsebuje periodična tablica elementov, pripadajo fizičnemu, zemeljsko-mineralnemu svetu. Toda znotraj te skupine snovi lahko razločimo nekatere, ki so bolj zemeljske kot druge, kot je to v primeru ogljika v rastlinskem kraljestvu in kristalov, ki omogočajo obstoj trdnega mineralnega kraljestva.
Čeprav ni namen, da bi sedaj naredili popoln pregled vseh snovi, ki so potrebne za ustrezno delovanje našega živčnega sistema, lahko izdvojimo tri vrste snovi, ki izvirajo iz hrane in njihove pomembne vloge, ki jih imajo v možganih in ostalih delih živčnega sistema. [12]
1. Glukoza kot glavni vir energije za možganske celice
Ogljikovi hidrati v naši hrani se razgradijo v preproste sladkorje. Med njimi je tudi glukoza, glavni vir energije za delovanje vseh celic v našem telesu. Vendar pa imajo glede uporabe glukoze možgani vodilno mesto: "Čeprav človeški možgani predstavljajo le 2% telesne teže, potrošijo do 20% energije, ki jo porabi človeško telo; to je več kot katerikoli drug organ." [13] Če pogledamo na fizične lastnosti sladkorja, vidimo kristale, ki se raztopijo v vodi, tako kot se to zgodi v primeru namizne soli. Potemtakem lahko uvrstimo sladkor, vključno z glukozo, med mineralne soli, ki so bistvene za pravilno delovanje celotnega človeškega organizma, vključno z živčnim sistemom.
2. Anorganske spojine kot gradbeni elementi za sintezo nevrotransmitorjev
Prenos informacij v živčnem sistemu se odvija na naslednji način: Živčni impulz je sprožen bodisi s strani čutnega organa ali drugega nevrona (živčne celice). Le-ta potuje vzdolž živčnih vlaken kot majhen električni naboj. V prenos kateregakoli živčnega impulza je vedno vpletenih več kot en nevron. Vendar med temi nevroni ni fizičnega stika. Mesto, kjer živčni impulz preide iz enega v drugega, se imenuje sinapsa (glej sliko). Prvi nevron ima majhne vejice (živčni končiči), ki se končajo z majhnimi žepki oz. mešički, ki vsebujejo kemično snov, nevrotransmitor. Ko električni impulz doseže mešičke, se nevrotransmitor sprosti v sinaptično špranjo med mešičkom in drugim nevronom, ki je napolnjena s cerebrospinalno tekočino. Na ta način se živčni impulzi prenašajo od ene do druge živčne celice.
To pomeni, da naš živčni sistem ne bi mogel delovati brez prisotnosti nevrotransmitorjev. In kako nastanejo te snovi? V skladu z znanostjo "se mnogi nevrotransmitorji sestavijo iz preprostih in obilnih predhodnikov, kot so aminokisline, ki so z lahkoto dostopne iz prehrane in potrebujejo le majhno število biosintetičnih korakov za preobrazbo." [14] Tovrstna odkritja so pripeljala prehranske nevroznanstvenike do radikalnega zaključka, da "je tip nevrotransmitorjev, ki jih proizvajajo in izločajo naši nevroni in njihova končna usoda znotraj možganov, odvisna v veliki meri od tega, kar jemo." [15] Ta zaključek je v popolnem soglasju z ugotovitvijo duhovne znanosti, da "običajna prebava oskrbuje s snovmi zgolj živčni sistem, zgolj notranjo zgradbo živčnega sistema, le osnovne gradbene elemente za živčni sistem." [16]. Ti gradbeni elementi očitno niso več žive snovi, temveč mineralizirane, fizične snovi, iz katerih je odstranjeno vse življenje – kot je opisano v prehranskem principu INDIVIDUALIZACIJA ČLOVEŠKIH SNOVI – preden se v tankem črevesju vsrkajo v limfo in kri ter kasneje dosežejo živčni sistem preko krvnega obtoka. [17]
3. Mineralne soli kot osnova za našo dejavnost mišljenja
V naših možganih lahko odkrijemo eno od najbolj zemeljskih snovi, t.i. možganski pesek, "katerega funkcija, če sploh obstaja, je nepoznana" [18] materialistični znanosti. V nasprotju s tem duhovna znanost razkriva, da "se znotraj možganov 'neprestano odlaga pesek, kadar se hranila vnašajo v našo kri'. Ta možganski pesek je, kot kristalna tvorba, 'v enaki meri pod vplivom kozmičnih sil', kot so kristali v zunanji naravi. Mi potrebujemo ta možganski pesek – le-ta nam posreduje kozmične sile inteligence; zaradi tega razloga 'bi bili brez prisotnosti možganskega peska neumni', vendar pa ga moramo nenehno raztapljati in na novo izgrajevati. Ta možganski pesek se nahaja v epifizi – v posebno pomembnem organu v zgodovini živalskega in človeškega razvoja." [19]
Potemtakem "tudi v primeru, kadar uživamo (mineralne) soli v zelo majhnih količinah, nam te ne dajejo samo okusa, ampak so izjemno pomembna hrana. Mi prejemamo soli preko naše hrane ne le zaradi prijetnega poživljajočega okusa, temveč dejansko z namenom, da lahko razmišljamo. Soli [minerali] v hrani morajo najti svojo pot vse do možganov, da smo lahko sposobni misliti. Soli so v glavnem povezane z našim mišljenjem. Če je nekdo tako bolan, da se vsa sol iz njegove hrane skladišči v želodcu ali črevesju in se s krvjo ne prenese v možgane, postane duševno zaostal in nesposoben misliti." [20]
V skladu z vsemi razlagami v tem prehranskem principu lahko zaključimo, da v primeru, ko "pogledamo človekovo glavo, najdemo v njej snovi, ki so pridobljene izključno iz fizičnega sveta. Med procesom izgradnje človeškega zarodka, prihajajo snovi za izgradnjo glave od staršev; nadaljnji razvoj celotne glave in živčno-čutilnega sistema je glede snovi odvisen izključno od snovi iz zemeljsko-materialnega sveta. Vendar pa na drugi strani, ko prispemo do človeške glave, vidimo, da se v njej dogaja nekaj, kar pripada najvišji duhovnosti, nekaj kar lahko imenujemo tudi nebeško. Tako vidimo, da ne bi mogla človeška glava nikoli nastati samo iz zemeljskih sil in moči, kajti v glavi sodeluje duhovni svet s svojo dejavnostjo." [21]
Naš živčni sistem izvaja dve osnovni funkciji: posreduje čutne vtise iz čutil do možganov in omogoča dejavnost mišljenja. Te dve dejavnosti živčnega sistema so odvisne od sodelovanja kozmičnih sil mišljenja in preoblikovanih zemeljskih snovi, ki vstopajo v naš organizem preko hrane. Zatorej se moramo zavedati, da "v človeški glavi, ki je sama neke vrste pomanjšan kozmos, izgrajuje duhovni svet obliko iz zemeljske snovi." [22] In ta oblika in sestava človeške glave so tista osnova, na kateri se lahko odvijajo dejavnosti zaznavanja in mišljenja v našem življenju na Zemlji.
Za dopolnilno perspektivo glej:
V sodobni proizvodnji hrane ločimo dve težnji. Na eni strani so prakse in metode, ki povzročajo izgubo mineralov v njihovi naravni obliki kot sestavni del živil. Sodobno kemično kmetijstvo in industrijska predelava hrane – predvsem rafiniranje olja, sladkorja, moke in soli – povzroča veliko izgubo naravnih mineralov, še posebej elementov v sledeh. Na drugi strani pa obstajajo prakse, ki dodajajo hrani mineralne snovi, ki jih je ustvaril človek. Te snovi vstopajo v našo hrano kot ostanki herbicidov in pesticidov, kot aditivi (prehranski dodatki), ali kot 'obogatitev' prehranskih proizvodov z dodanimi minerali in/ali vitamini v mineralni obliki. [23] Poleg tega moramo k temu prišteti še tista prehranska dopolnila, ki vsebujejo mineralne snovi. Vsi ti minerali niso v svoji prvotni obliki: ali so narejeni s pomočjo kemičnih procesov iz anorganskih snovi, ali pa so izolirani iz naravnih virov s pomočjo kemičnih metod ekstrakcije.
Ta prehranski princip pojasnjuje velik pomen mineralov v naši hrani, vendar le, če so del rastline ali živali! Za vse mineralne snovi, ki so izločene iz rastlinskih virov velja, da se spremenijo v poživila in imajo zato drugačen učinek od mineralnih snovi, ki jih dobimo preko polnovredne hrane. [24] Z namenom, da bi dobili dovolj mineralnih snovi, moramo v čim večji meri uživati živila v svoji naravni obliki. Živila, ki zagotavljajo mineralne snovi v človeku najbolj koristni obliki, so:
SVARILO: Zgornje praktične prehranske smernice se morajo vedno vstaviti v okvir SPLOŠNIH PREHRANSKIH NAPOTKOV z namenom, da prepoznamo njihove omejitve, kadar iščemo rešitev za specifični prehranski problem. Poleg tega morate biti seznanjeni z VLOGO PREHRANSKIH NAPOTKOV z namenom, da se izognete katerim kolim enostranskim zaključkom.
OPOMBE