Ključna značilnost, ki ločuje duhovno-znanstveni pristop od drugih pristopov, je vključevanje vseh obstoječih dokazov in vseh možnih zornih kotov v raziskovanju vpliva prehrane na človeka (ali katerega koli drugega predmeta raziskave). Zaradi tega duhovni znanstvenik ne gleda na stvari zgolj iz ene same ali iz nekoliko perspektiv, ampak postopoma vključuje dejstva iz vseh dostopnih virov – in razlage, ki ustrezajo raznolikim območjem bivanja – z namenom, da si pridobi celovito in poglobljeno razumevanje katerega koli vprašanja ali vidika prehrane (ali drugega predmeta raziskave).
Kako postati duhovno-znanstveni raziskovalec
Če vas zanimajo osnovni predpogoji za tiste, ki želijo izvajati duhovno-znanstveno raziskovanje prehrane, potem morate vedeti, da “nekdo zlahka predpostavlja, da mora tisti, ki vstopa v duhovno (ki obstaja v ozadju življenjskih dejstev), nujno postati duhovni raziskovalec. To ni potrebno, čeprav je bilo o tem, kaj mora storiti duša z namenom, da vstopi v duhovni svet, veliko napisanega v knjigi Kako doseči spoznanja višjih svetov. Do določene mere lahko v današnjem času to stori vsak človek, vendar ni potrebe, da bi to storili vsi ljudje. Kaj razvijete v vaši duši, je povsem notranja zadeva; toda to vodi do tega, da se resnice, ki se raziskujejo, lahko oblikujejo v pojme, tako da lahko vse, kar vam sporoča duhovni raziskovalec, oblečete v misli in ideje. To je nekaj, kar se lahko sporoča. Eden od zakonov duhovnega raziskovanja je, da ni pomembno, ali ste prišli do teh stvari skozi lastne raziskave ali pa ste jih pridobili iz zanesljivega vira. Ne gre za to, da do teh stvari pridete sami, pomembno je, da te stvari imate in da jih razvijate v sebi.
Narobe je domnevati, da mora vsakdo postati duhovni raziskovalec. Danes ima nekdo, ki je duhovni raziskovalec, potrebo, da opiše pot, ki jo je sledil pri svojem raziskovanju. Ne samo zaradi tega, ker lahko dandanes, do neke mere, kdorkoli sledi opisani poti, ne da bi si škodoval, ampak tudi zato, ker ima vsakdo pravico vprašati: Kaj si storil, da si prišel do teh rezultatov?” [1]
Duhovno raziskovanje zahteva razvoj novih čutov, ki nam omogočajo, da vidimo za tančico fizičnih zaznav. Medtem ko “se s pomočjo jasnovidnosti preiskujejo dejstva duhovne znanosti, človek pridobi nov čut, ko se s svojim celotnim razmišljanjem in občutkom poglobi v tisto, kar je že bilo odkrito z jasnovidno metodo in temu ustrezno ureja svoje življenje. To je bistveno. Pomembno je, da preučujemo zaključke duhovne znanosti in ne da zadovoljujemo svojo radovednost po jasnovidnosti.” [2]
Vsakdo, ki se resno loti raziskovanja duhovno-znanstvenih razlag, je potemtakem že duhovno-znanstveni raziskovalec. Kajti pri “branju duhovno-znanstvenih spoznanj smo aktivni na povsem drugačen način, kot je to pri branju čutno-zaznavnih dejstev. Če beremo o čutno-zaznavnem svetu, samo beremo o njem; če pa na pravi način beremo o nadčutnih dejstvih, potem se potopimo v tok duhovnega obstoja. S sprejemanjem rezultatov duhovnih raziskav se obenem podajamo na lastno notranjo pot, ki vodi k odkrivanju teh rezultatov za nas same. Ljudje si predstavljajo vstop v duhovni svet preveč podoben njihovim čutnim izkušnjam, zato se jim zdijo izkušnje, ki jih doživljajo ob branju o duhovnem svetu, preveč podobne običajnim mislim. Ampak, če resnično prevzemamo opise nadčutnih dejstev v miselnih oblikah, potem smo že sredi duhovnega sveta in zavedati se moramo, da na ta način že izkušamo – čeprav tega ne opažamo – to o čemer smo verjeli, da prejemamo zgolj v obliki miselnih sporočil.” [3]
Ko nekaj resnično razumemo, s tem še ne postanemo jasnovidni; kljub temu pa smo v začetni fazi nadčutnih zaznav, ki jo lahko imenujemo ‘jasno-vednost’ – to je jasno zaznavanje modrosti, ki obstaja v ozadju stvari. Kajti dojeti moramo, da »ne bi mogel nihče resnično doseči jasnovidnosti, če ne bi že imel majhno količino jasnovidnosti v svoji duši. Na splošno se predpostavlja, da ljudje, takšni kot so, niso jasnovidni. Če bi bilo to res, ne bi nikoli niti mogli postati jasnovidni.« Mi moramo »biti že malce jasnovidni z namenom, da smo sposobni razviti in razširiti jasnovidnost bolj in bolj.« V naši lasti imamo ključ za vstop v duhovni svet, kadar »razumemo, da dejansko ni nikogar med nami, ki ne bi imel te začetne stopnje jasnovidnosti, čeprav se tega morda ne zaveda. Vsi med vami imate to. Nihče med vami ni brez te jasnovidnosti.« [4]
Vendar pa to, kar imamo, »se na splošno ne smatra in ne ceni kot jasnovidnost.« Na primer, če nekdo, ki je slep za barve, vidi biser med drugimi okroglimi kamni, ne bo prepoznal njegove vrednosti. Velika večina ljudi je dandanes podobna takšnemu človeku. »Oni ne cenijo bisera, ki leži povsem viden pred njimi. To kar cenijo, je nekaj povsem drugega. Oni cenijo njihove pojme in ideje; toda nihče ne bi mogel razmišljati abstraktno, ne bi mogel imeti misli in ideje, če ne bi bil jasnoviden. Naše običajno mišljenje vsebuje biser jasnovidnosti od samega začetka. Ideje so pojavijo v duši s pomočjo natančno enakega procesa, kot je ta, ki nas dvigne do najvišjih moči. Izjemno pomembno je, da se naučimo razumeti, da se jasnovidnost prične z nečim, kar je obče in vsakdanje. Vse kar moramo prepoznati, je nadčutna narava naših pojmov in idej. Mi moramo uvideti, da le-te prihajajo iz nadčutnega sveta; le potem lahko to zadevo razumemo pravilno.« [5]
Glavne lastnosti duhovno-znanstvenega raziskovanja
Tu so podane glavne značilnosti duhovno-znanstvenega pristopa k preiskovanju prehranskih vprašanj. O vsaki od njih bi lahko spisali celo poglavje, vendar morajo za začetek zadostovati krajši opisi vzeti iz duhovno-znanstvene literature. [6]
KOMPLEKSNOST ČLOVEŠKEGA BITJA
“Človeka razumemo le, če ga ne umestimo v svet le kot bitja narave, temveč kot duhovno bitje. Nevidna narava človeka – njegov ego, njegovo duševno telo in njegovo življenjsko telo – delujejo preko njegove vidne narave. Če si postopoma utiramo pot skozi različne dele tega zapletenega procesa in vse te dele povežemo, bomo na koncu dosegli celotno videnje človeškega bitja. Ampak celo to bo vedno ostalo nepopolno, kajti bitje človeka je neskončno zapleteno.”
IZ ŠIRŠIH POGLEDOV K PODROBNOSTIM
“Vse v človeškem organizmu deluje na vse ostalo. Ampak, prišli ne bomo nikamor, če imamo o tej prepletenosti le splošne abstraktne ideje; rezultate bomo dosegli le, če bomo lahko razvili konkretno idejo o naši zgradbi in o tem kako vse, kar je okoli nas, sodeluje v našem nastajanju. V duhovni znanosti se mora postopek razlikovati od tistega, ki se ga uporablja v drugih sistemih razmišljanja. Duhovna znanost mora najprej predstaviti širši pogled na dejstva in realnosti življenja ter šele nato preučevati podrobnosti. Težava je v tem, da je področje duhovne znanosti kot celote tako obsežno, da nikoli ni mogoče predstaviti več kot le del te vsebine.”
KARAKTERIZACIJE NAMESTO DEFINICIJ
“Z namenom, da bi razumeli stvari na zemlji, so definicije lahko koristne; ko pa se gre za razumevanje realnosti – predvsem nadčutnih realnosti – definicije niso mogoče; človek mora tedaj stvari okarakterizirati; kajti potem je potrebno o dejstvih razmisliti iz vseh možnih izhodiščnih točk. Definicije so vedno enostranske in pomanjkljive in vse, kar je mogoče storiti, je opisovanje značilnosti. Beseda se uporablja na tak način, da človek resnično čuti vsako besedo kot nekaj nezadostnega, vsak stavek kot nekaj nezadovoljivega, tako da ima človek nujo po opisovanju tistega, kar želi postaviti pred ljudi iz najbolj raznovrstnih vidikov.”
OPAZOVANJE IZ RAZLIČNIH PERSPEKTIV
“Vsaka stvar mora biti okarakterizirana z različnih zornih kotov, tako kot drevo, ki je fotografirano iz različnih strani. Podobno ni mogoče resnice pridobiti s pomočjo razumevanja, ki skuša dojeti predmet samo iz ene strani; resnico je moč pridobiti samo iz povezovanja pravilnih pogledov, ki so posledica različnih perspektiv. Povedati nekaj, kar je napačno, ni najhujša stvar, ki se lahko zgodi; zares hudo pa je, če je enostranska resnica vzeta za absolutno resnico in da se potem vztraja pri njej. Vedno je bistvenega pomena, da na resnico ne gledamo samo iz ene strani, ampak tudi iz druge strani.”
RAZUMEVANJE NAMESTO PRAVIL
“Za duhovno znanost je značilen njen odnos. Vsaka misel je prežeta s tem odnosom. Duhovna znanost želi razumeti ter slediti vsemu v življenju in v življenju duha na nepristranski način. Ne želi uporabljati standardov simpatije ali antipatije, temveč želi brez predsodkov razumeti vse, kar obstaja v človeškem življenju in v duhovnem svetu. Duhovna znanost se ukvarja z razumevanjem. Duhovna znanost ne podaja pravil, temveč želi le pojasniti, kakšne so stvari v resnici. Ne zavzema se za ta ali oni način prehrane – to, kar v resnici počne, je, da ljudem omogoči razumeti kakršen koli način prehrane. Potem lahko vsak uredi svoje življenje tako, kot sam hoče, skladno s temi velikimi zakoni obstoja.”
ŽIVLJENJSKI DOKAZI NAMESTO VERJETJA
“Za znanost duha je pomembno, da je predstavljena na način, ki temelji v najmanjši možni meri na veri v avtoriteto.” Vse razlage, predstavljene na tej spletni strani, je možno in bi se moralo preveriti z “vašo sposobnostjo razumskega preverjanja. Vendar mora biti misel zelo natančna in vsestranska! Pripravljena mora biti, da življenjske pojave primerja s tem, kar trdi duhovna znanost. Brez predsodkov moramo biti pripravljeni na testiranje naukov duhovne znanosti in sicer s pomočjo življenjskih izkušenj. Duhovno-znanstvene resnice je najbolje prepoznati preko njenih plodov. Tisti, ki uporablja znanje duhovne znanosti pravilno, bo ugotovil, da se to dokazuje v življenju tako, da prinaša življenjsko moč in zdravje.”
Za bolj podrobno razlago
duhovno-znanstvenega pristopa k raziskovanju glej:
❖
Kako lahko prispemo do ustreznega razumevanja
družbenega fenomena pandemije korone?
OPOMBE